Het regelen gaat de goede kant op!

23 juli 2010 - Geldrop, Nederland

Lieve lieve mensen,

Ondertussen ben ik bezig geweest met het regelen van een ticket, huisvesting, documenten die nodig zijn voor een vergunning en noem het maar op! Een ticket heb ik vorige week zaterdag gekocht! en huisvesting heb ik ook (al bijna!!). Eerst had ik een kamer gevonden in hartje Oranjestad in een huis waar ook andere mensen een kamer huurden. Een eetje over deze kamer gegoogled, en toen kwam ik bij een meisje uit die hier ook had gezeten. Haar heb ik een bericht op facebook gestuurd met de vraag of dit een goede optie was, maar ze vertelde mij dat er kakkerlakken en muizen zaten, en in het dak zaten duiven. Alsof dat nog niet genoeg is, blijkt de huisbazin niet erg betrouwbaar te zijn en als klap op de vuurpijl blijken er ook nog eens een heleboel zwervers in de buurt te zijn. Dus heb ik gekozen voor een eenpersoonsstudio bij Perle D´or. dit is een hotelcomplex voor toeristen, maar bevat ook een ander complex voor mensen (bijvoorbeeld stagiaires) die een langere tijd in Aruba blijven. Deze appartementen/studio's zijn dan ook alleen maar voor langere tijd te huur. Vanuit PriceWaterhouseCoopers gaven ze ook aan dat ik hier het beste kon verblijven omdat het er schoon en netjes is en er ook nog eens verschillende faciliteiten ter beschikking zijn die erg nodig zijn tijdens een langdurig verblijf. Ook op internet is iedereen erg te spreken over Perle D'or, dus ik verwacht dat dit de beste verblijfplek is voor mij. Het ligt dicht bij PriceWaterhouseCoopers en het is ook nog eens gezellig, aangezien ik daar snel contacten kan leggen met andere stagiaires, ook al lopen zij stage bij een ander bedrijf of instelling.

Ook heb ik mijn papieren voor de vergunning aangevraagd (en het is niet te geloven, bij de gemeente vragen ze gewoon voor een paspoort, geboorteakte en verklaring omtrent goed gedrag maarliefst 90€, NIET NORMAAL!)

Verder ga ik binnenkort op zoek naar een paar outfits die ik tijdens het werk kan dragen, aangezien dit nogal formeel moet zijn, maar dat komt ook allemaal goed!

Het wordt steeds spannender en ik heb er steeds meer zin in! Nog 191 dagen en dan zit ik al in het vliegtuig naar Aruba!

Groetjes en kusjes Caat..... die gaat!!